Powered by Blogger.

Im yours, He is mine!








Mane nak mule eh...over ke tak nak citer dalam ni..eishhh malu la nak tulis pasal hal ni...tapi nak tulis jugak..Malu? Ala...ngade2 taik kude..hahaha..

Tu antara ayat2 yang tetibe dtg dalam hati sblm nak menulis utk post kali ni. Sebenarnya dah agak lame nak menulis pasal hal ni tapi tu la, tak punye waktu, kesempatan, dan keberanian utk menulis..Wah bunyi cam suspen je eh? hehehe..bukan masalah negara pun, cume aku nak berkongsi soal hati..Hati siape? hati i la..(^_^)

25 tahun 3 bulan yang lalu...

Sejak kecil sampailah berumur 25 tahun 3 bulan, hidup aku sempoi jek...brutal, gile-gile, happy, nakal, ceria, dan single.

Single? Yup..tak de boyfriend..mmg totally single..cume ada la scandal sane sini, tapi sangat tak serius..ntahla..bukan tak de hati...cume hati belum terbuka, belum terusik utk menerima kehadiran insan bernama lelaki..

Memilih sangat? Eh, tak jugak...aku tak de la memilih2 ni...tapi ada jugak la perkara yang aku amik serius dalam diri seseorang lelaki tu..kite ni manusia, bukan anak patung tak de hati dan perasaan. Aku bukan nak cari lelaki sempurna, tapi kata org, biarla yg 'berjenis'. Takkan nak bawak bakal menantu yg mcm hantu utk diperkenalkan pada mak abah..Mau dia kena hambat dengan parang kontot nnt =p

Kalau nak ikutkan penat, mmg aku dah penat sgt dalam pencarian utk mencari lelaki yang boleh dibuat suami. Jangan terasa hati eh, lelaki zaman skang mmg byk yang tak berkualiti..dah la kuantiti tu kurang..kualiti pulak tak de..Penah jugak aku terfikir malas nak kawin..time tu tgh give up la..tu pasal ckp camtu..Tapi Allah tu Maha Kaya...ada sebab kenapa Dia tak kemukan aku dengan mane-mane lelaki sebelum2 ini..Sampai la satu masa...

5 bulan yang lalu...

'Fiza, kalau aku kenalkan ko dengan office mate husband aku, agak2nyer ko nak tak?" Satu hari kawan sekolah lame aku tanye soalan ni pada aku..

Time tu hati aku betul2 dah give up dengan lelaki...tapi sebab tak nak kecikkan hati kawan aku yg ikhlas nak tolong carikan jodoh utk aku, so sambil senyum, aku angguk je " Boleh jugak, ape salahnye..aku pun mmg single..so, tak salah berkawan dulu..mane tau serasi...

Kawan aku senyum..."Ok, aku bagi no fon ko eh" ..Aku angguk lagi..tanda setuju..

Petang tu dia cerita serba sedikit pasal kawan hsuband dia tu..Aku dengar gitu2 jew la..tak de la berminat sangat..tapi sempat lagi bertanye - Kawan husband ko tu hensem tak? Kawan aku gelak je..bolehlah..pakai cermin mata..same cam ko...

Aku- owhhhh...dalam hati..nadia, kan ko dah janji dulu, kali ni kalau kawan dgn lelaki ko nak betul2 ikhlas...berkawan bkn sebab dia hensem, kaye, bijak, kerja bagus, kete besar...ikhlas Nadia ikhlas...

2 hari kemudian, 8.45 pm..

Hp aku berbunyi...mesej masuk..aku yg tengah tunggu masuk waktu Isyak capai hp - Ada nombor baru...mesej dia simple jek 'salam (^_^)'

aku replied..jwb salam, n tanye ' boleh sy tau siape ni?

15 min kemudian dia reply 'Saya hakimi, kwn satu opis dgn suami kwn awak'

Then kiteorang sms...setiap hari dia hantar msg..pukul 9 mlm sampai 12 mlm..hari2 tanpe jemu dia akan msg aku..Lame2 hati aku jadi tersentuh..dia sangat konsisten msg aku, walau tak pernah tgk rupe aku, tapi dia tetap msg aku, n layan aku baik2..Jujur ckp, aku senang sangat dengan msg2 dia..seronok berbual dgn dia walaupun tak penah tgk rupe dia cam ne..

One day, aku beranikan diri, mintak dia mms gambar..bukan mengatal..cume aku nak tau la mcm mane rupe lelaki yghari2 sms aku dan begitu baik dgn aku ni..Dia setuju, kami sepakat tukar2 pic..

First time tgk pic dia..ermmm..not so bad...Tapi bukan rupe dia yang wat aku suke, tapi budi bhsnyer...2 minggu berkawan, dia called aku..OMG...sedapnyer suara dia..kedengaran begitu polos..bersahaja tapi tetap bersopan. I likeeeee...aku menjerit dlm hati..

2 minggu berkawan dia start panggil aku 'cyg' tp dlm nada bergurau2...Hati perempuan mmg cepat terusik dgn kata-kata manis cam tu..Aku tak marah pon dia panggil camtu..tak tanye pon knp dia panggil aku 'cyg' ehhehehe...terlupe..maybe aku terlalu menyenangi panggilan tu..lame-lame..dia terus panggil aku 'cyg'..aku pun kdg2 balas balik..panggil dia 'syg' jugak..

Masa terus berlalu..dah sebulan berkawan..dah terlalu byk gurauan yg dia nyatakan bahawa dia suke aku...One day aku tanye dia dgn serius " you suke i?' Cepat dia balas...'Mmg i suke you..makin lame i makin suke n sayang u'..Aku beranikan diri tanye lagi ..'Suke dgn sayang tu lain..u suke i atau sayang i? Dia jawab ' i love u...yang dalamnye ade cinte, ada suke, ada sayang, dan ada rindu" For the God sake...im really speechless! Aku biarkan kata-kata dia berlalu cam tu jek..tangan aku menggigil..hahahha..

Next 3 days aku bagitahu dia " you...i nak bagitahu u sumthing...i rase i betul2 dah jatuh cinta dengan u'

'Alhamdulilah..syukur sgt2..terima kasih Allah, terima kasih cyg sebab terima i..." Bile aku dengar dia ckp camtu tak pasal2 emosi aku tersentuh..tak sedar air mata aku mengalir..tak tahu sebab ape...gembira? Mungkin sebab akhirnya ada jugak lelaki yg sebut 3 magic words - l LOVE U pada aku dengan sepenuh hati....sedih? ada jugak...sedih plak rasenyer nak menamatkan zaman solo..heheh..poyo..atau terharu? Yup, itu paling terasa..terharu sebab akhirnya aku ada jugak lelaki yg walaupun tak penah jumpe aku, tak penah tgk aku, tak kenal aku seadanya tapi sudi dan percaya pada aku.. Apa yang pasti aku tak sangka dia begitu ikhlas sukakan aku..yela aku ni tak lawa mane..tapi dia suke aku mcm aku ni wanita paling cantik dlm dunia...Dia betul2 buat aku rase dihargai..Then..dia mintak izin utk declare hubungan ni as couple...

Seminggu selepas in a relationship, aku beranikan diri bagitahu mak dan abah aku pasal hal ni..yela sampai bila nak sorok2..aku bukan budak kecik lagi...tambahan aku mmg betul2 yakin yang aku suke, sayang and cinta pada dia..

Satu malam, kalau tak silap malam khamis, time tu mak tgh tgk tv..slot Seram..abah pulak masih tak balik dari surau..Aku berkira-kira dalam hati nak bagitahu mak. Rasanya time tu sangat sesuai..mak pun tgh relax2..so kalau bercerita pada dia, mungkin dia bleh dengar dengan baik.

'mmmmak...kite ada nak bagitahu satu perkara la pada mak..Mak aku yg tengah tgk tv pandang muka aku yg duk sebelah dia..

'Ape dia? cakapla..

Aduh cuaknyer nak cakap, tak tahu nak mule cam ne...malu pun satu hal..selama ni aku mmg tak penah berkongsi hal hati dan perasaan dengan mak..ni first time..

'Erm...kite nak bagitahu..kite skang dah berkawan dengan seorang lelaki ni....boyfriend i mean..

Owh ye ke...org mane? Baik ke budaknya? Org Pahang..org Felda...setakat ni orgnyer baikla...Tapi mak...dia biasa2 jek...keje pun biasa je..Mak diam...Oklah tu..tak kesah la asalkan orgnye baik dan ada agama...Tak de ke gambarnyer nak tgk jugak..mak senyum2 kambing..

Goshhhhh..leganya aku rase...mak langsung tak membebel itu ini..Aku takut jugak mak akan cakap..mengade la kamu tu nak bercinta-cinta..keje pun belum...Tapi mak langsung tak ckp ape..mak sangat sporting..selama ni aku je yg suke fikir bukan2 pasal mak aku...aku slalu anggap mak aku jenis career first then baru fikir soal kawin...Rupenye mak bukan mcm tu...Dia jugak bukan jenis ala2 macam mak mertua Kassim Selamat..siapa? Doktor? Lawyer..Majistret...apa? Ahli muziiikkkk??? hehehhe

Aku cpt2 capai hp..pegi kat bahagian media..'Nah mak..tengok la..ni la orgnyer..nama dia Hakimi....Pegi amik cermin mata mak....tak nampak nak tgk.............

Boleh tahan jugak...okla, nak hensem mane lagi..kamu pun bukan cantik mane..Adeh..sempat lagi mak mengutuk..heheh...Nanti abah kamu balik surau tunjuk kat dia pulak..


Tak lama kemudian, abah pun balik..belum sempat abah duduk mak dengan teruje nya cakap..

'Abah...anak awak dah ada kawan lelaki...Tengok la gambar la...Adeh mak aku ni la...tak menyempat2..

Abah duduk kat kerusi...mane gambarnyer...?Aku pon tunjukla....Lame abah membelek pic Hakimi...'Tak merokok kan orgnyer?Aku jawab tak.......

Orangnyer nampak ok..tengok warna pakaian yang dia pakai semua warna2 lembut...warna pakaian yg dipakai menunjukkan dalaman seseorang..wahhhh abah mule keluarkan teori personaliti kaler2 pelangi dia..hahahha..


Dipendekkan cerita, parent aku restu aku berkawan dengan dia..aku tak tahu mane perginyer prinsip yang dipegang oleh mak dengan abah selama ini...Mungkin jugak dorang sedar..selama hari ni agaknya aku tak de boyfriend sebab aku terikat dengan 'criteria2' yang dorang berikan pada aku...Mungkin dorang mula sedar yang hal jodoh ni di tangan tuhan, bukan ikut suka hati kita......Atau mungkin mak dengan abah telah cair tgk pic si dia sampai hilang ingatan terhadap criteria calon menantu yang dorang nak..hehehhe..Apepun aku betul2 rasa lega...Tapi tibe2 aku teringat kata2 aku pada mak dgn abahku

dulu aku penah ckp " Abah...kalau kite ada bf..biar kite cinta gile pada dia..tapi kalau abah tak suka, abah tak berkenan, kite sanggup putuskan hubungan dengan lelaki tu..kite akan ikut cakap abah...Mentaati abah dengan mak lebih dari segala-galanya...

Persoalan mula timbul...adakah mak dengan abahku boleh terima dia??..Yup mmg diorang mcm suke jugak dengan dia..tapi itu dalam gambar...kalau berjumpe secara in person? adakah dorang akan suke? Aku berdepan dengan satu halangan....


First date

2 bulan bercinta..baru date..Ya Allah punyer la seram sejuk ketaq kepale lutut dibuatnyer..maklum la aku kan lame tak date2 ni..dia pun dah 1 tahun setengah hidup single..so masing2 kena start dari awal..First date dia amik aku kat KTM UKM...memule nampak muke dia..wahhhh..comelnyer..lebiih hensem dari dlm pic...Kitaorang date kat Sunway Pyramid..tak buat aktiviti ape pun..makan kat Papa Rich, then tgk wayang cite SALT..pastu dia hantar aku balik kat umah my elder bro kat Putrajaya..

Jujur ckp first date ni mmg buat aku berdebar giler,,aku pon jadi pemalu dan tak byk ckp..bile tgk dia..aku rase rendah diri..org yg ada rupe mcm dia betul ke suke aku yg sangat biase ni? Ni dia dah tgk aku..agak2nyer perasaan dia berubah tak? Yela mungkin selama hari ni dia bygkan aku cantik..yela name punyer la glamour - Nadia rafizah- mesti orgnyer pon cantik..tapi in fact aku ni sangat la biase..dah la gemuk lak tu..hurmmm..mungkin sebab terlalu byk berfikir n takut dgn byg2 sendiri aku jadi pendiam sket dari biasa..

Tapi first date ni la yg buat cinta aku pada dia semakin kukuh...aku jadi semakin yakin pada cinta yg dia lafazkan setiap hari...Dia hantar aku bukan setakat kat bawah je..tapi dia teman sampai depan pintu rumah my bro..dia jugak yg tolong bukakan pintu pagar sebab tgn aku tibe2 mengeletar sampai nak bukak kunci pon tak bleh..Damnnnnn..mmg malu sgt time tu..! ahhahaa..

Lepas pintu dah berjaya dibukak aku ajak dia masuk..kot2 dia nak pinjam toilet..dia ckp..its okay..dah lewat malam (baru pukul 10pm)....(lagipun my bro x de kat umah)..aku saje je tgk dia jenis cam ne..alhamdulillah..mmg jenis lelaki yg tahu batas2 agama..syukur sgt2..

Dia mintak diri..sblm balik dia ckp " syg jage diri baik2 k...i luv u...' Sambil tersenyum manis dia mengeluarkan kata-kata tu..

hati perempuan aku tersentuh lagi...Ya Allah...syukur..dia betul2 suka aku setelah tgk aku in person...cinta dia tak berubah..masih sama mcm dalam msg..

AKu jawab.." syg pun same..drive carefully..i love u too' Dia senyum lagi..

Sampai rumah dia msg aku lagi...' Sayang..i rindu la kat u.." Dalam hati..yahhoooo...dia mmg betul2 suke kat aku..heheheh..

First date berjalan lancar dan buat aku semakin sayang dia...



2nd date

second date selepas sebulan...bulan puasa..23 ogos..Aku temankan dia gi beli baju Melayu kat jln TAR..OMG..aku mmg tak penah pegi jln TAR musim raye..maklumlah baju raye aku mak aku yg jahit..so tak penah jejak pon tempat2 yg busy cam ni..Dia bagi penghormatan utk aku pilih warna baju Melayu dia..Aku pilih dark pink..heheheh..pink utk lelaki lembut? NO la...bagi aku kalau lelaki pakai pink..bukan lelaki gay atau lelaki lembut.auwww tu..Tafsiran aku, lelaki pakai kaler pink adalah lelaki yg mempunyai kelembutan hati, berbudi bhs, dan ada sisi baik dalam diri dia..Tak sangke dia tak kesah, n suke dgn pilihan aku...Lepas beli baju dia..Aku pegi Alamanda beli kasut raya..then kitaorang pegi bazaar ramadhan kat Putrajaya dan berbuke puasa kat Food Court Putrajaya..Esoknya dia hantar aku balik Puncak Alam..sebelum tu kami berbuke puasa kat Kedai makan area puncak alam..Date kali ni aku dah dpt momentum aku..so aku bleh sembang dgn ramah cam biasa...

3rd date..

Sejak dah 3 bulan lebih kenal..dah hari2 sms, 2 kali keluar dating..akhirnya dia bagitahu aku yang dia nak jumpe parent aku...Katanye tak sedap keluar dgn anak dara org, tapi tak jumpe keluarga..macam org tak de adat..malu katanyer..So, aku bagitahu mak aku yang si dia nak datang rumah, Mak aku ckp datangla...kebetulan musim raya..so blehla dtg beraye...Abah aku pun izinkan dia dtg rumah..katanye dia pon nak tgk si dia secara personal..

'cyg...i otw nak ke rumah you ni...

OMG...punyer la berdebar..maklum la first time nak bawak kawan lelaki datang rumah..bukan aku..mak, dengan abah pun tak pasal nervous jugak..hehehe

Ble dia dah dekat nak sampai getaran hati makin menggila...tak tahu nak describe mcm mane tp mmg sangat..tah la tak tau nak ckp..serba tak kena rasanya..hehehe..tapi perasaan ni sangat indah..bile kite tahu lelaki yang paling kite sayang nak datang rumah,nak jumpe mak abah kite..nak mintak izin berkawan dari ibu bapa kite..perasaan tu mmg berbunge-bunge...

Banyak kali aku ckp kat dia " kalau u dah dtg jumpe parent i..u tak boleh main2 lagi..u kena serius dengan i...baik u fikir masak2 dulu..

i mmg serius nakkan u...i betul2 sukakan u..sebab tu i nak jumpe parent you...lagipun i nak parent u tau yang i bercinta dengan u..nnt tak de la diorang terima pinangan dari lelaki lain...Kalau i tak jumpe diorang risau ade org potong line i pulak..

Dalam hati...mcm la aku ni ramai peminat..hehehhe..

Akhirnya dia sampai...Bile dia muncul depan pintu..dia senyum je pandang aku..aku jemput dia masuk..abah dah tunggu kat ruang tamu...sempat lagi dia berbisik..berdebar je i...Aku jawab, buat biasa jek, abah i bukan makan orang..

Pertemuan pertama dia dengan parent aku berjalan lancar..Abah yang layan dia bersembang kat ruang tamu..mak pulak banyak habiskan masa kat dapur...mak cakap dia pun rase nervous..hahah..sebab tu dia asyik kat dapur..sambil bancuh air dia sengih2..sambil senduk kuew teow ke dalam mangkuk pun dia sengih,...aiiii pelik plak aku...hehehe...AKu? hehehe..sibuk jugak.. asyik2 tengok muka kat cermin..hahahha..kejap2 tgk cermin..kejap2 tengok cermin...betul2kan rambut la..calit lipstick lagi la..damn poyo..heheh..kadang2 aku pegi depan jugak...tuang air..angkat dulang...Masa tuang air dalam cawan..dia betul2 depan aku..time tu la tibe2 aku rase tuang air ni satu pekerjaan yang sangat susah..mcm tak tahu nak tuang air pun ade..tgn rasa terketar-ketar...dia pulak sambil sembang dengan abah..sempat lagi jeling2..pastu sengih...perli la tu...

Dia kat rumah aku tak la terlalu lama..dalam 2 jam lebih je...Sepanjang dia kat rumah...memang aku tak sembang sangat dia dia...dah namanya nak jumpe parent aku kan..sembang la dengan parent aku...hehehe..kdg2 je aku bercakap dengan dia..tu pun kejap2 jek...Iye la depan mak abah kan...Maluuuu..heheh..Aku cume curi2 pandang muke dia je la...tu ppon dah cukup kot..hehehe..gediks!

Lepas dia balik...mak, abah dan adik2 aku semua bagi good respond...Mak cakap...akhirnya, aku bawak jugak lelaki balik ke rumah dan kenalkan pada dia...terus aku teringat perjanjian aku dengan mak sedikit masa dulu...Mak pernah pesan, dia tak suka aku bawak kawan lelaki balik rumah...paling dia pantang kalau tahun ni aku bawak lelaki ni..tahun depan bawak lelaki lain pulak..mmg dia tak berkenan sungguh..Dia cakap..aku hanye boleh bawak lelaki yang aku betul2 serius dan bakal jadi suami aku...kalau setakat scandal2..cinta2 monyet..sorry..jgn harap dia bagi...Sebab terlalu pegang janji pada mak, mmg aku tak penah bawak lelaki..even kawan biasa, kawan sekelas datang umah...masih ingat lagi classmate aku si monyet (Hatta) pernah marah aku sebab aku tak bagi dia datang beraya kat umah aku..hehehe..Ni la sebabnya...alhamdulilah aku pegang janji aku pada mak...AKhirnya aku betul2 bawa balik lelaki yang aku yakin bleh jadi suami aku dan menantu mak dan abah..insyaallah...

Paling buat aku gembira...mak dengan abah suka dia...Maknanya......Aku tak perlu la susah2 cari lelaki lain lagi..yahooooo..hehehhee


4th date...

10 Oct...kami ke midvalley...aku mintak dia temankan aku shopping jek..dia belikan aku perfumes DKNY fresh blossom..aku belikan dia Sean John- I am King..then pegi makan kat Secret recipes jek..hari tu dia hantar aku balik kuala selangor..

5th date...

23 Oct...kami ke Times Squares..aku ajak dia gi main kat CosmoWorld...saje pilih tmpt tu..sebab rase agak boring keluar setakat makan2 je kan..so buat la aktiviti best sket....next time kena fikir aktiviti yg lebih byk..karaoke kat redbox, fish spa kat midvalley..bowling..lagi? lagi? arggghhhh..no idea..hehehhe..

Aku bersyukur sangat2 sebab Allah ketemukan aku dgn dia...walaupun perkenalan kami kawan yg tolong tapi aku n dia terime semua ni sbg ketentuan illahi..semoga hubungan ini akan diberkati Allah, dan mudah-mudahan hubungan ni akan berakhir dgn ikatan perkahwinan...

Hairul Hakimi b Ahmad, i mmg betul2 ikhlas mencintai you sepenuh hati..i sayang u sangat2..Kalau dihimpunkan bidadara syurga sekalipun..percayalah..i tetap akan pilih u..

8 comments:

rajenaz October 26, 2010 at 9:57 AM  

beb..aku mcam tau sape kawan ko yang kenal kan ngan kawan hubby dia...my bestiest kan....hahaha....gud luck fren...pry for the best for both of you....

Nadia Rafeeza October 26, 2010 at 7:29 PM  

hehehhe..pandai..ur bestiest la..ayut yg comey...ngeee~

eh..aku pon rase2 nyer dah tau sape lelaki misteri yang bertuah jadi fiance ko tu..rase cam nak tekan button je dah ni..ehhehe

all the best gak..aku mmg happy sangat2 dpt tahu ko dgn die..

shea mohd,  October 26, 2010 at 8:37 PM  

tacing yer kisah cinta ko...mmg leh wat novel cinta..leh lawan ahadiat akashah nie...hehehe

Nadia Rafeeza October 26, 2010 at 9:12 PM  

Rumate!Rumate! happpy nyer ko singgah sini..muahhh..muaaahh!

Tacing ke? ala tulis ape yg dirasa jek..heheh..malu tau..

weh..buat la blog...nak sangat bace tulisan ko..

cikebum October 27, 2010 at 10:59 PM  

wah..congrate fiza..dulu sorry 2 say aku xpercaye sgt matchmaker nieh..but pas read ur story ..aku yakin dgn ketentuanNYA>. ;)hope both of u happy ever after.. ;)

Nadia Rafeeza November 10, 2010 at 5:43 AM  

@Zura: Thnx sebab doakan yg terbaik utk aku..Bukan ko,aku sendiri pon dulu x percaya matchmaker ni..tapi dlm sedar tak sedar, aku sendiri byk jadi matchmaker utk kawan2 aku..tgk dorang bahagia aku happy...tapi sangatla tak sangke akhirnya cinta aku pon di matchmaker jugak oleh si ayut..heheh..terima kasih sgt2 pada ayut..Harap2 kisah cinta ni berakhir dgn bahagia..amin2..utk ko jugak..semoga terus bahagia walaupun kdg2 nak menuju kebahagian tu perlu lalui detik2 sukar..sabar itu kuncinyer..

Aidanajwa Sabri,  November 11, 2010 at 12:13 AM  

babe, tahniah..aku baru baca..serius touching gila..berair mata aku..tinggal tunggu menitis ja..akan ku tahan..hehe..

Nadia Rafeeza November 11, 2010 at 2:25 AM  

@Dee: hehehhe..ade2 je la hang ni..tu aku tulis ape yg aku rase...hentam sajalah..

apepun thnx sebab sudi luangkan mase bace blog aku yek..

Post a Comment

  © NOME DO SEU BLOG

Design by Emporium Digital