Powered by Blogger.

Aku jadi gergasi!!!




Alamakkkkk habislah, aku dah jadi raksase sotong!!! Itulah antara text mms yang aku hantar pada adik aku merangkap kawan terbaik aku (selain korang semua) pada hari Jumaat, 4 September, pukul 12.30 am.

A few minutes later dia pon reply ' Hahhaha...sengal la ko...but i likes..so creative..looks real & bijak...hehhehe'

Aku tersenyum lebar bile bace text sms dia...bukan senang makhluk tuhan yg mahal dengan pujian nak memuji aku...mule la aku rase nak membangga diri.

Personally, aku pon suke jugak dengan foto-foto yg aku upload dalam post kali nih...tapi mintak maaf la kalau kualiti gambar tak bagus...maklum ler aku snap gune camera handphone jek..megapixel pon setakat 3.2 jek...tak sempat plak aku nak mencapai camera digital yang 10 megapixel tu..kalau tak mesti hasilnyer lebih memukau..(perasan)...

Bile tengok foto ni lame2 seolah-olah aku jadi besar macam gergasi while all things in my room jadi kecik..kipas jadi kecik, almari room mate aku jadi kecik, rak buku yg jauh lebih kurang 10 meter pon jadi cam dekat jek...Nampak macam aku betul2 dah transform jadi seekor raksase yang ganas sehingga tergamak melakukan vandalisme! ( oH tidaakkkk)


Actually tu semua foto trick jek...Mase aku tengah serabut buat assignment aku pon relax2 la kejap...tengah baring2 atas katil aku dok melangut pandang kipas yang ligat berputar..pastu aku cakap " kipas ni lawa jugak rupenyer..nak amik gambarlah..' Aku capai handphone and terus snap pic...pastu aku buat macam2 experiment sehinggalah wujudnyer foto-foto yang aku upload ni.

Aku memang minat fotografi. Cita2 aku nak ada camera digital yang macam photographer pakai tu..ala..yang besar gedabak tu. Tiap kali aku lalu kat kedai camera mesti aku belek-belek camera tu..tak dpat beli, pegang pon jadilah...harga camera tu quite xpensive around 4000 bucks for complete accessories cam lens, tripod kejadah semua tu..Mahal sangat la...kalau aku beli nanti mesti bapak aku bising...trust me..dia boleh bebel benda ni sampai 4-5 bulan..hah..menanah telinge aku nak dengar nanti. So, aku pendamkan je la hasrat aku ni buat sementara waktu..buat masa ni aku pakai je la camera digital Canon T300 tu...esok lusa bila aku dah keje, dah ada duit sendiri aku mesti nak beli jugak camera idaman aku tu...seronoknyer bile bayangkan tibanya mase tu..hurmmmm~



5 comments:

Nadia Rafeeza September 27, 2009 at 7:48 PM  

Aikkkk..boleh plak kuar komen aku tapi nape Jie post tak kuar..heyyyyy jin parit yg bertenggek di dalam komen section ini..keluar kau..jangan kau berani2 mengacau kawan2 aku..jgn berani2 kau membuat onar menakut-nakutkan mereka...

Mrs. Jojie September 29, 2009 at 4:38 PM  

hehehe....sebelum ni mmg boleh vios...tapi bila aku habis taip aku nak publish stuck. sebab verification words tak keluar habis. kuar separuh je..so bile ko buat full page ni br lah aku leh publish komen aku...hehehe...aku suke idea raksaksa ko tu..mmg ko nampak cam raksaksa....wakaka....(cabutttttttttt!!!)...jgn mare ha...=D

Nadia Rafeeza October 1, 2009 at 4:26 AM  

hehheheh Jie..aku ni tak payah tunggu bulan purnama..hari2 pown memang besor cam raksase..ehehehhee

Mrs. Jojie October 12, 2009 at 11:59 PM  

haha....same la kite...laki aku bising suh diet...aku plak mmg malas nak diet2 ni...hahahaha

Post a Comment

  © NOME DO SEU BLOG

Design by Emporium Digital